سوزاندن ورق گالوانیزه رنگی در تبریز موجب آلودگی هوای ایران شد

همانطور که قبلاً در مقالات قبلی ذکر شد، ورق گالوانیزه رنگی در تبریز گرم (HDG) به طور گسترده برای کاربردها در صنعت خودرو، ساختمان و لوازم خانگی استفاده می شود.

این به خواص خوردگی HDG مرتبط است که هم یک مانع و هم یک حفاظت گالوانیکی از بستر فولادی است.

در صنعت خودروسازی، به منظور (1) کاهش ضخامت پوشش و (2) حذف نیاز به حفاظت در برابر خوردگی اضافی در مناطق محدود مانند فلنج های سجاف، نیاز به حرکت به سمت پوشش های جدید با مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته وجود دارد.

در 2 تا 3 دهه گذشته، حجم زیادی از ادبیات در مورد بهبود بیشتر خواص خوردگی HDG با افزودن منیزیم، آلومینیوم یا ترکیبی از هر دو منتشر شده است. 61-67 آلیاژهای پوششی جدید حاوی آلومینیوم و منیزیم برای ورق فولاد گالوانیزه پیوسته توسعه یافته است.

61-69 فولاد پوشش داده شده با آلومینیوم روی منیزیم در این بررسی به عنوان ZM معرفی خواهد شد. این پوشش ها معمولاً حاوی 0.2٪ تا 11٪ منیزیم و 0.1٪ تا 3٪ آلومینیوم هستند که به روی اضافه می شوند.

افزودن منیزیم و آلومینیوم منجر به یک ریزساختار پیچیده حاوی روی اولیه، MgZn2، یوتکتیک دوتایی MgZn2-Zn، یوتکتیک دوتایی Zn-Al، و یوتکتیک سه تایی بسته به ترکیب پوشش می شود.

برای پوششی حاوی 2% منیزیم و 2% آلومینیوم نشان داده شده است. علاوه بر این، گزارش‌های اخیر در مورد خوردگی پوشش‌های روی منیزیم تولید شده توسط رسوب فیزیکی بخار (PVD) وجود دارد.

با این حال، فازهایی که قبلا ذکر شد به طور کلی شامل می شوند. در این حالت، پوشش عمدتاً توسط یک لایه داخلی روی و یک لایه بیرونی MgZn2 تشکیل می شود.

روش دیگر، روی و منیزیم به طور همزمان کدگذاری می شوند و پوشش هایی حاوی حدود 10 تا 16 درصد وزنی منیزیم تشکیل می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.